Skip to main content

Garantieregeling

Tandheelkunde is een medisch beroep. Het gaat om behandelingen die bij iedere persoon weer anders kunnen uitpakken.
Onze behandelaars hebben geen resultaatverplichting maar een inspanningsverplichting.
Ondanks uiterste zorgvuldigheid van onze behandelaars kan de uitkomst van een behandeling nooit met volledige zekerheid worden voorspeld.
Voor zover mogelijk zullen wij u vooraf van de risico's op de hoogte stellen.

Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over een uitgevoerde behandeling, dan kunt u erop rekenen dat we onze uiterste best doen om het probleem op te lossen.
Het beste is om het probleem direct met uw behandelaar te bespreken.
Als dit niet tot verheldering komt, zal een gesprek met de praktijkhouder/praktijkondersteuner mogelijk zijn.

Meestal vinden we samen een passende oplossing.
Komen we er niet uit, dan kunt u gebruikmaken van de klachtenregeling van het KNMT.

Meer over dit onderwerp vind je onder het kopje patiënten informatie.

Garantietermijnen

Geen mogelijkheid op garantie bij:
- Vullingen melkgebit
- Wortelkanaalbehandeling
- Bleken

Dre maanden garantie op:
- Reparatie prothese
- Rebase prothese

 Eén jaar garantie op:
- Vullingen*
- Prothesen
- Splint*   (geen garantie op slijtage door gebruik)

Bij Excent vijf jaar garantie op:
- Kroon en brugwerk
- Implantaten (alleen voor niet rokers)

 Voorwaarden:
Om aanspraak te kunnen maken op onze garantieregeling, moet u ééns per jaar het gebit laten controleren en verzorgen door onze behandelaren. Verder moet het gebit normaal onderhouden zijn en mogen door derden geen wijzigingen in het behandelde deel van het gebit zijn aangebracht.

 * Garantie mits anders aangegeven tijdens de behandeling