Skip to main content

Klachtenregeling Tandartspraktijk Cornelissen

De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts (of tandarts-specialist). Desondanks kan het een keer voorkomen dat u vindt dat hij of zij u verkeerd of onzorgvuldig heeft geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u iets met die onvrede doet. U kunt daarom het beste de volgende stappen ondernemen:

Praat met uw tandarts

  • Vraag ten eerste om een verhelderend gesprek met uw tandarts. Meestal lost dit al veel onduidelijkheden op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt. De tandarts kan u dan uitleggen waarom hij heeft gekozen voor zijn advies of juist die ene behandeling. Bovendien is het voor de tandarts belangrijk te weten dat u een probleem heeft. U kunt dan gezamenlijk zoeken naar een oplossing.

Win advies in bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP)

  • Als u er samen met uw tandarts niet uitkomt, kunt u telefonisch advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP). Het TIP is een informatiepunt van de beroepsorganisatie: de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT). Het TIP is geen klachtenbureau, maar kan wel behulpzaam zijn met informatie over de wijze waarop u een klacht kunt indienen. Telefoonnummer 0900 20 25 012 (€ 0,90 per gesprek).

Dien een klacht in met behulp van KNMT

  • Als u besluit uw klacht aan de KNMT voor te leggen, kunt u gebruik maken van de KNMT-klachtenregeling.


Via de site: https://extranet.knmt.nl/patienteninfo/nmt-klachtformulier.html

  • Vraag aan een medewerker naar ons klachten/geschillen formulier

Afhandeling van een klacht/geschil.

  • Gesprek met uw behandelend arts
  • Melding KNMT (indien nodig)
  • Klachtenfunctionaris neemt contact op patiënt en behandelend arts
  • Bemiddeling en ondersteuning vanuit KNMT in volgende gesprekken
  • Binnen 6 weken een uitslag (dit termijn kan eenmalig met 4 weken verlengd worden)


Geen tevredenen resultaat

  • Meld dit
  • Klacht voorleggen bij de Geschilleninstantie Mondzorg
  • Deze doet een bindende uitspraak.

Bemiddeling bij klachtenregeling
70% van de klachten kunnen door bemiddeling worden opgelost. Als de bemiddeling slaagt, wordt de uitkomst schriftelijk vastgelegd en hebben de partijen samen het probleem opgelost.

Kosten bemiddeling en klachtbehandeling
Aan de bemiddeling zijn geen kosten verbonden.
Als u het TIP belt, betaalt u een vast bedrag per gesprek.